blogger

blogger
A Blogger

2009. május 25., hétfő

East Virginia

East Virginia

Két feldolgozásban, függetlenül attól, hogy ez is a Carter család azon híres népballadáihoz tartozik, amit szinpadon Ők énekeltek előszőr. A dal születését Lomaxék, és Pete Seeger is ( akiről illik tudni, hogy egy zenetörténész családból származik, s testvérei, Mike Seeger és Peggy Seeger is kíváló népzenekutatók, s zenészek egyaránt. Peggy férje az a Del McCury, aki Lomaxékkal egy rangot vívott ki magának) a XIX. és XX. század fordulójára tesznek.

Tehát az első változat a hagyományos hillbillys vocallal, míg a másik Earl Scruggs, a bluegrass banjo atyja általi feldolgozás.

Hogy a bluegrass miről van elnevezve, Nashwille környékén a fű nagy melegben kékesen villog. A Hortobágyon mi is megfigyelhetünk ilyet. Én, mikor Nashwille voltam kerestem ezt a jelenséget, s a 24-s uton a város szélén meg is találtam. Ettől kezdve a történet nekem hiteles. De Alan Lomax, aki a bluegrasst elnevezte, Ő is így jegyzi le egyik munkájában.

Egyébként Scruggsék abban a Grand Oil Opry-ban játszanak, ami rang, s aki Nashwillben játszik, ez a legnagyobb dicsőség. Carnegie Hall-al vetekszik. Sok nagy zenész álmai közt szerepel ezen a szinpadon játszani.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
辣炒年糕Blue írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.