blogger

blogger
A Blogger

2007. október 20., szombat

A "FIVE STRING BANJO" ESETE VELEM!!!! (Első rész)

1972-ben végeztem a konzervatóriumot hegedű szakon Szegeden. Családunk 1960-tól egy "Rákosi bérházban" lakott Muzikális, később híres zenészekkel nőttem fel. 1977-ben egy évig az EAST-tel játszottam, de a klasszikus zene után, másokkal ellentétben én nem tudtam megszokni a jazzt a hegedűn. Így elváltak útjaink.
Felettünk Szeged legmogorvább, de a legjobb angol docense lakott, kinek fiával, most írom le nyilvánosan a nevét szabadon, Matzkó Lászlóval ismerkedtem meg, akinek akkor már egy eredeti vérbeli "Old Time American" és "Bluegrass" zenét játszó együttese volt. Ő tanított hegedülni, angolul, és ő mutatta meg az öt húros bendzsó fortélyait. Én akkor a 8 négyzetméteren -ami szobájaként, próba teremként funkcionált- örökre beleszerettem ebbe a hangszerbe. Egyik remekül -természetesen amerikaiul- éneklő évfolyamtársammal duót alkottunk, s Szeged pódiumain egyre többet léptünk fel. Így, mikor barátom 1978-ban elhagyta az országot és Londonba emigrált, a zenekara meghívott bennünket játszani. Így alakult meg a "Szeged-Country Band". Amerikai népzenét játszottunk amerikai angollal énekeltünk. 1978-ban.
A koncertjeinken ennek megfelelően szép számmal fordultak meg az akkori hatalom emberei, s próbáltak víz alá nyomni bennünket.
De a zene szeretete győzött, s így életem leggyönyörűbb korszaka kezdődött el, orvostanhallgató voltam, verseket, dalokat írtam, s zenéltünk, zenéltünk, ott, ahova hívtak, ha kellett csak az ellátásunkat kértük, később fix gázsiért, de mindez eltörpült amellett, hogy pódiumon örömzenéltünk. És masszívan tanultuk a műfajt, következetesen, szorgalmasan. Így 1980-ra már csak saját városunkban alakult "Bluegrass Band" volt konkurencia.
A bal oldali képen látható zenekarunk:
-Juhász Ferenc-bőgő, fuvola (ma a Yale egyetem fizika professzora)
-Suki Béla -gitár, ének (ma a Harward Egyetem fizika professzora)
-Herbst Sarolta-ének (ma Szolnokon psychiater)
-Nagy Erzsébet-hegedű ( ma a Szegedi Szimfónikusok tagja)
-Tárkány Imre -mandolin, gitár, ének (ma osztrák állampolgárként "világpolgár")
-Szekeres András banjo, ének, szájharmonika (ma-én)
folyt.köv..........

2 megjegyzés:

Yad írta...

egy édes és okos gyermekarc...
jó, hogy megírtad a történetet

Névtelen írta...

elolvastam. te meg kukk fel az iwiwre. puszi. saci from szolnok