blogger

blogger
A Blogger

2012. március 9., péntek

Részem és egészem


 A Rész és Egész
szonettje

Harmatfű fedi nyugtató halotti leplem
S az olajfák fekete árnyéka sötétül lelkemre
A föld sem hagy nyugodni, borzong az elme,
Hisz nincs túlvilág, csak atomok gyüleme
.
Nincs kapaszkodó, nincs vigaszló Jézus,
Van mit nem tudunk, talán a kvantus,
Talán a megfejthetetlen örökké gyanús fekete lyuk,
Van talán a harcolni készülő alig látható nucleus
.
Nem tudom miért, hogyan kerültem e furcsa világba,
Nem tudom, miért vettem fel a világegyetem álcáját,
Hisz borongós bús balladák bennem születtek
.
Nem érzek fájdalmat szétesésem miatt,
Még anyám sem, ki ismerte részeim, sem sirat
A világ nem érdekel, hisz megjártam e komoly egyenletet.
Integrált és derivált e világ, de legyőzni nem tudott
.
Schrődinger verseket írt, Plank, Einstein hegedült.
Én mindkettőt, de nagyobb az atomnál egyikünk sem lett.


2006-08-31
Szekeres András